ליצמן: "לא אצביע על התקציב"

איתי גדסי No Comments on ליצמן: "לא אצביע על התקציב"

רגע לפני שהתקציב נראה היה ככזה שעובר בקלות, חוק הגיוס מאיים לתקוע את משאת נפשה של הקואליציה | ליצמן: "חוק הגיוס הינו חלק בלתי נפרד מההסכם הקואליציוני ואנו מצפים מכל סיעות הקואליציה לתמוך בחוק זה, אם הם חפצים בהמשך הקואליציה"

השר יעקב ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משבר בקואליציה? סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן אומר כי בהתאם להוראת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל "להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב", הוא לא יוכל לתמוך בתקציב המדינה כל עוד חוק הגיוס לא יעבור.

לדבריו: "חוק הגיוס הינו חלק בלתי נפרד מההסכם הקואליציוני ואנו מצפים מכל סיעות הקואליציה לתמוך בחוק זה, אם הם חפצים בהמשך הקואליציה".

כזכור, אתמול אמר יו"ר ועדת כספים ח"כ משה גפני כי אי העברת חוק הגיוס יגרור תגובות פרלמטריות מצדם: "נכנסנו לקואליציה כאשר הנושא המרכזי הוא תלמידי הישיבות, המדינה לא יכולה להתקיים בלי תלמידים שתורתם אמונתם. נכנסו לקואליציה וחוקקנו חוק שהסדיר את הנושא".

"בג"צ פסל בפעם הרביעית את החוק, שזה נושא שראוי לדיון, מחוקקים חוק ופעם אחר פעם בג"צ פוסל את זה. ביקשנו בעקבות הפסיקה לעשות 1 מ-2 – היות שבג"צ פסל כמה פעמים את החוק בניגוד לעמדת הכנסת, אמרנו שנעשה פסקת התגברות, כחלון לא הסכים אך אמר כי יתמוך בכל חוק. אמרנו נעשה חוק יסוד אך ישראל ביתנו מתנגדת. אנחנו נופלים בין 2 המקרים. מעכשיו לא נצביע יותר על החוקים הזויים שאתם מביאים, הצבעתי עד עכשיו. עד היום הלכנו עם החוקים האלה כי אנחנו חלק מהקואליציה. לא אצביע יותר על חוקים הזויים. הכול יתנהל לפי הסדר. תביאו את המואזין נצביע נגד, חוק שלא מועיל בכלום, גם היום יש חוק שאוסר לעשות רעש. נביא מחר את החוק של בן צור, יעבור יעבור, יפול יפול. אנחנו יותר לא משחקים בעניין הזה".



0 תגובות